parcham جهش تولید با مشارکت مردمی

گردشگری سلامت :

به مسافرت افراد از محل دائم زندگی خود جهت حفظ، بهبود یا حصول مجدد سلامت جسمی و ذهنی فرد به مدتی بیش از ۲۴ ساعت و کمتر از یک سال گردشگری سلامت می‌گویند .
واحد بیماران بین‌الملل (IPD) : واحدی است در بیمارستان که وظیفه آن ایجاد هماهنگی‌های لازم در ارائه کلیه خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران خارجی و بیماران با خدمات ویژه است.

 

بیمار بین الملل:

فردی است خارجی که جهت دریافت خدمات تشخیصی و درمانی به بیمارستان مراجعه کرده است.
راهکاری که در سایر کشورهای موفق درزمینه ی گردشگری سلامت اندیشیده شده است، ایجاد و راه‌اندازی دپارتمان پذیرش بیماران بین‌الملل (IPD) در بیمارستان است که به‌عنوان یک راهکار مناسب در سطح بین‌المللی مورد پذیرش و تأیید قرارگرفته و به‌عنوان پل ارتباطی مابین بیمار خارجی و تمامی بخش‌های بیمارستان عمل می‌نماید و فرایند معاینه، تشخیص و درمان در کنار اقامت دل‌نشین بیمار و همراهان وی در اتاق‌های اختصاصی و VIPبیمارستان انجام می‌گردد .

 

اهداف کلی این دپارتمان

  • ﻧﻈﺎرت بر ارائه ﺧﺪﻣﺎت باکیفیت رضایت‌بخش
  • ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت در سریع‌ترین زﻣﺎن ﻣﻤﮑﻦ ﺑﺎ رﻋﺎﯾﺖ ﮐﺎﻣﻞ ﻣﻮازﯾﻦ اﺧﻼق ﭘﺰﺷﮑﯽ، اﺳﺘﻔﺎده از فنّاوری جدید، مسئولیت‌پذیری و رﻋﺎﯾﺖ اﺻﻮل و ﻗﻮاﻧﯿﻦ حرفه‌ای در ﻣﺮاﮐﺰ درﻣﺎﻧﯽ
  • هماهنگی با پذیرش جهت بستری بیمار، هماهنگی با پزشک IPD جهت ویزیت اول، تعیین پزشک پذیرش دهنده، هماهنگی با واحد ترخیص جهت برآورد هزینه درمان، هماهنگی با شرکت تسهیلگر، هماهنگی با گروه تسهیلگر جهت پیگیری بیماران و نیز ارائه بهتر خدمات غیرپزشکی ازجمله وظایف کارشناس IPD می‌باشد .
  • مسئول پیگیری کلیه خدمات درمانی مرتبط با بیمار بستری‌شده از طریق دپارتمان بیماران بین‌الملل به عهده‌ی پزشک IPD است. بیماران بین‌الملل به‌صورت مستقیم و یا تحت پوشش یک مؤسسه گردشگری به بیمارستان مراجعه کرده و پس از خوشامدگویی و دریافت مدارک، پذیرش بیمار باراهنمایی و همراهی کارشناس دپارتمان انجام می‌شود که جهت ارائه سریع‌تر و باکیفیت‌تر خدمات به این بیماران ، ارائه خدمات در خارج از نوبت‌بندی معمول صورت می‌گیرد و بلافاصله پس از بستری بیمار، پزشک بر بالین وی حاضرشده و روند مداوا آغاز می‌شود.
  •  

اهم فعالیت‌های دپارتمان بیماران بین‌الملل

  • مشاوره با پزشک واحد بیماران بین‌الملل
  • اعلام آخرین فنّاوری‌های پزشکی و درمانی به بیمار
  • امکان برقراری ارتباط و دریافت پرونده قبل از مراجعه
  • اتاق‌های اختصاصی VIP
  • دسترسی به مترجم
  • دسترسی به اینترنت پرسرعت
  • سفارش غذای خارج از منو
  • حمل‌ونقل مطمئن داخل شهری و فرودگاهی
  • هماهنگی با هتل با امکان دسترسی آسان به بیمارستان
  • ارائه خلاصه پرونده پزشکی و صورتحساب بیمار به زبان انگلیسی در زمان ترخیص

اهداف کلی این دپارتمان

  • ﻧﻈﺎرت بر ارائه ﺧﺪﻣﺎت باکیفیت رضایت‌بخش
  • ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت در سریع‌ترین زﻣﺎن ﻣﻤﮑﻦ ﺑﺎ رﻋﺎﯾﺖ ﮐﺎﻣﻞ ﻣﻮازﯾﻦ اﺧﻼق ﭘﺰﺷﮑﯽ، اﺳﺘﻔﺎده از فنّاوری جدید، مسئولیت‌پذیری و رﻋﺎﯾﺖ اﺻﻮل و ﻗﻮاﻧﯿﻦ حرفه‌ای در ﻣﺮاﮐﺰ درﻣﺎﻧﯽ
  • هماهنگی با پذیرش جهت بستری بیمار، هماهنگی با پزشک IPD جهت ویزیت اول، تعیین پزشک پذیرش دهنده، هماهنگی با واحد ترخیص جهت برآورد هزینه درمان، هماهنگی با شرکت تسهیلگر، هماهنگی با گروه تسهیلگر جهت پیگیری بیماران و نیز ارائه بهتر خدمات غیرپزشکی ازجمله وظایف کارشناس IPD می‌باشد .
  • مسئول پیگیری کلیه خدمات درمانی مرتبط با بیمار بستری‌شده از طریق دپارتمان بیماران بین‌الملل به عهده‌ی پزشک IPD است. بیماران بین‌الملل به‌صورت مستقیم و یا تحت پوشش یک مؤسسه گردشگری به بیمارستان مراجعه کرده و پس از خوشامدگویی و دریافت مدارک، پذیرش بیمار باراهنمایی و همراهی کارشناس دپارتمان انجام می‌شود که جهت ارائه سریع‌تر و باکیفیت‌تر خدمات به این بیماران ، ارائه خدمات در خارج از نوبت‌بندی معمول صورت می‌گیرد و بلافاصله پس از بستری بیمار، پزشک بر بالین وی حاضرشده و روند مداوا آغاز می‌شود.

اهم فعالیت‌های دپارتمان بیماران بین‌الملل

  • مشاوره با پزشک واحد بیماران بین‌الملل
  • اعلام آخرین فنّاوری‌های پزشکی و درمانی به بیمار
  • امکان برقراری ارتباط و دریافت پرونده قبل از مراجعه
  • اتاق‌های اختصاصی VIP
  • دسترسی به مترجم
  • دسترسی به اینترنت پرسرعت
  • سفارش غذای خارج از منو
  • حمل‌ونقل مطمئن داخل شهری و فرودگاهی
  • هماهنگی با هتل با امکان دسترسی آسان به بیمارستان
  • ارائه خلاصه پرونده پزشکی و صورتحساب بیمار به زبان انگلیسی در زمان ترخیص
  • لطفا در تنظیمات صفحه گروه های خبری را جهت نمایش انتخاب نمایید.
تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید