• 1401/02/08 - 09:35
  • - تعداد بازدید: 10
  • - تعداد بازدیدکننده: 10
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • /appsettingFree

روز جهانی قدس روز تجلی وحدت مسلمانان

در آستانه روز همبستگی ملت‌های مسلمان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یعنی روز جهانی قدس قرار داریم که  این روز در تاریخ اسلام و منطقه خاورمیانه جایگاه بسیار مهمی دارد.

حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که خود از چهره های برجسته اسلام است با درایت و دوراندیشی این روز را نامگذاری کرد تا ملت‌های مسلمان جهان بعد از یک ماه ضیافت الهی و روزه داری با همبستگی و اتحاد اهمیت روز قدس و دفاع از ملت مظلوم فلسطین را به جهانیان نمایش دهند و در برابر ظلم بپاخیزند.

روز قدس نمادی برای حمایت از آزادگی ملت‌های مظلوم است که در برابر استعمار و تجاوز زورگویان با دستانی خالی در برابر آن ها ایستادگی و مبارزه و مقاومت می‌کنند.

رژیم اشغالگر قدس امروز بارزتر از هر زمان دیگری چهره ددمنشی و کودک کشی خود را به جهان نشان داده و در این میان مدعیان دروغین دموکراسی و دفاع از آزادی همچنان مهرهای سکوت و خاموشی بر لبان خود زده اند.

رژیم جنایتکار و غاصب صهیونیستی اهداف ددمناشه اش فراتر از اشغال فلسطین بلکه به انزوا کشاندن تمام کشورهای اسلامی در منطقه است و شکل گیری نماد جدیدی از تروریسم و وحشی‌گری در قالب داعش ساخته و پرداخته سرویس های جاسوسی این رژیم و آمریکا بود که بسیاری از مردم بیگناه در عراق و سوریه به دست آن ها کشته شدند.

راهپیمایی امسال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا بعد از فروکش کردن تب کرونا در کشور این اولین راهپیمایی سراسری در کشور در آخرین جمعه رمضان است که مردم بار دیگر باید با حضور خود مشت محکمی بر دهان استکبار بزنند.

روز جهانی قدس فرصتی است تا بار دیگر مسلمانان جهان با وحدت و یکپارچگی خود به خیابان ها آمده و علیه ظلم و جنایت و تجاوز و اشغال شعار سر دهند و اعلام کنند که تا آخرین قطره خونشان پای آرمان های اسلام و دفاع از مظلومان جهان ایستاده اند.

بیت المقدس، نخستین قبله مسلمانان جهان، وطن میلیون ها آواره فلسطینی است که استکبار جهانی آن ها را از تسلط بر موطن اصلیشان خارج ساخته است.

از همان ابتدای اشغال بین المقدس و به عنوان پاره تن اسلام، فلسطینیان با حمایت سایر ملت های آزادیخواه جهان به مقابله با رژیم غاصب و اشغالگر قدس پرداخته اند و از همان سال ها تاکنون نهضتی تحت عنوان مقابله با ظلم و استکبار شکل گرفته که ادامه دارد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ملت مسلمان کشورمان با صدور پیام تاریخی امام راحل در سال ۱۳۵۸ مبنی بر نامگذاری روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، آزادسازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان های خود قرار داد و از این رو هر ساله در این روز فریاد آزادیخواهی خود را بر سر ستمکاران و ظالمان دنیا سر می دهد و این مهم تا آزاد سازی قدس شریف و نابودی رژیم جعلی اسراییل ادامه دارد.

اهمیت بیت المقدس از نظر اسلام
بیت المقدس به عنوان مهم ترین شهر فلسطین با توجه به وجود مسجدالاقصی، نخستین قبله مسلمانان در این شهر تاریخی اهمیت زیادی از نظر اسلام دارد.

از آغاز هجرت پیامبر اسلام به مدینه تا سال دوم هجری، قبله پیامبر(ص) در هنگام نماز و نیایش، بیت المقدس بود و  پیش از هجرت نیز در۱۳ سالی که پیامبر اکرم (ص) در مکه مکرمه اقامت داشت، رو به بیت المقدس می ایستاد و نماز می گزارد، از این رو، این شهر، قبله نخستین، بلدالامین و حرم امن شناخته می شود.

گزیده ای از فرمایشات امام راحل و رهبری در خصوص اهمیت روز جهانی قدس

«روز قدس» یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابله ملتهایی است که در زیر فشار ظلم امریکا و غیر امریکا بودند، در مقابل ابرقدرتهاست.

روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند. روزی است که بین منافقین و متعهدین امتیاز خواهد شد. متعهدین این روز را روز قدس می دانند و عمل می کنند به آنچه باید بکنند. و منافقین - آنهایی که با ابرقدرتها در زیر پرده آشنایی دارند و با اسرائیل دوستی- در این روز بی تفاوت هستند، یا ملتها را نمی گذارند که تظاهر کنند. روز قدس روزی است که باید سرنوشت ملتهای مستضعف معلوم شود، باید ملتهای مستضعف اعلام وجود بکنند در مقابل مستکبرین. "

رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای نیز فرمودند: "روز قدس در پیش است. روز قدس، یک روز به معنای حقیقی کلمه، بین‌المللی اسلامی است؛ روزی است که ملت ایران می تواند با کمک ملتهای مشتاق دیگر، یک حرف حقی را فریاد کند که برای پنهان کردن آن حرف حق و خاموش کردن آن فریاد، شصت سال است که دستگاه استکبار دارد سرمایه‌گذاری می‌کند. "

فردا یکصدا همه مسلمانان جهان به تاسی از بزرگان امت اسلام در روز جهانی قدس یادآور بیش از نیم قرن مظلومیت ملت مسلمان فلسطین در برابر رژیم جعلی و اشغالگر اسراییل برای عمل به وظیفه شرعی خود در راهپیمایی این روز بزرگ شرکت خواهند کرد و با دیگر با آرمان های والای ملت فلسطین در آزاد سازی قدس شریف تجدید پیمانی دوباره می بندند.

لذا از کلیه همکاران محترم دعوت می شود جهت حضور در این مراسم ساعت 8.30 صبح جمعه مورخ 09/02/1401 در محل بیمارستان حضور پیدا کنند.

  • گروه خبری : روابط عمومی
  • کد خبر : 44493
کلمات کلیدی
تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید